סערת ההריסה בירושלים • קינג: "הישיבה פעלה שלא כראוי"

    "בקרתי הלילה במקום עם ידידיי סבן וראוכברגר ואני יכול לומר בפשטות ובעין בלתי מקצועית, לא צריך להיות פעלולן ולהטוטן מומחה על מנת לאפשר את הכשרת קומת הלימוד והתפילה. זאת במיוחד לאחר שאת חדר האוכל בקומת הקרקע, הרסו מנהלי הישיבה בכוחות עצמם"
    דוד לזר 10 Comment on סערת ההריסה בירושלים • קינג: "הישיבה פעלה שלא כראוי"

    שכונת בית וגן בירושלים סערה הלילה לאחר שעשרות בני ישיבה הפגינו ברחובות במחאה על כוונת עיריית ירושלים להרוס מבנה לא חוקי שנבנה על ידי ישיבת 'פני שמואל – נויבירט • העירייה: "הדיווחים שקריים"

    "בקרתי הלילה במקום עם ידידיי סבן וראוכברגר ואני יכול לומר בפשטות ובעין בלתי מקצועית, לא צריך להיות פעלולן ולהטוטן מומחה על מנת לאפשר את הכשרת קומת הלימוד והתפילה. זאת במיוחד לאחר שאת חדר האוכל בקומת הקרקע, הרסו מנהלי הישיבה בכוחות עצמם"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שכונת בית וגן בירושלים סערה הלילה (שלישי) לאחר שעשרות בני ישיבה הפגינו ברחובות במחאה על כוונת עיריית ירושלים להרוס מבנה לא חוקי שנבנה על ידי ישיבת 'פני שמואל – נויבירט.

    קודם לכן אמש ניסו הצדדיים להגיע להבנות וחברי המועצה החרדים התערבו בניסיון ליישר את ההדורים – אך למרות הכל המשא ומתן לא הביא לפתרון מעשי והוחלט להרוס את המבנה.

    אמש ביקרו במקום חברי מועצת העיר, אליעזר ראוכברגר, נחמניאל סבן ואריה קינג. הבוקר אמר קינג למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי "למרות שהעירייה פעלה לא כראוי וכי אכן הישיבה נזקקת למקום נוסף מחמת ריבוי התלמידים – עדיין הבנייה נעשתה שלא כחוק והישיבה פעלה שלא כראוי".

    אמש סיפר קינג כי "המראה הלילה היו מעציב מאד. מאות תלמידים צעירים שבמקום לישון מקללים את העירייה על עובדיה ונבחריה. מאות מטרים רבועים של חדרי לימוד, בית כנסת, ספריות מיועדות להריסה".

    עוד אמר קינג כי "לפני 4 ימים קראנו פרשת אסתר. אני מציע לכולנו לקרוא את פירושו והסברו המרתק של רש"י, מדוע נתלו רק 10 מבני המן ולא כל 208 (או מספר רב אחר על פי דעות שונות) ילדיו של המן".

    לדבריו, "אני כבר שנתיים מתריע בכול הזדמנות, המחלקה המשפטית ומחלקת הפיקוח על הבניה אפקטיביים מאד באכיפת חוקי התכנון והבניה וביצוע צווי ההריסה, כאשר מדובר במערב העיר. לכן יש לשקול האם קיומה של מחלקת הפיקוח זה דבר מועיל ליהודים או רע? אני בעד פיקוח, בעד בניה על פי החוק…ובלבד שהאכיפה שוויונית".

    "אני קורא לכול נבחר ציבור שער או שיתעורר עוד כמה שעות, לעשות חושבים איך הגענו עד הלום ואיך מחזירים את השפיות והשוויון בפני החוק לירושלים".

    לסיום אמר קינג כי "לעניין ישיבת פני שמואל, בקרתי הלילה במקום עם ידידיי סבן וראוכברגר ואני יכול לומר בפשטות ובעין בלתי מקצועית, לא צריך להיות פעלולן ולהטוטן מומחה על מנת לאפשר את הכשרת קומת הלימוד והתפילה. זאת במיוחד לאחר שאת חדר האוכל בקומת הקרקע, הרסו מנהלי הישיבה בכוחות עצמם".

    עיריית ירושלים עצמה הגיבה לפרשה בתגובה מנומקת ומפורטת:

    "מדובר בצו הריסה מביהמ"ש לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי ב-5 החלטות שונות, אשר כולן קבעו כי דין צו ההריסה חוקי ושעליו להתבצע כנדרש בחוק".

    "מדובר במקרה חריג ומיוחד, בו מוסד אשר קיבל תוספת בניה בהיתר לבקשתו בשטח של כ-300 מ"ר, אך לצערינו חלף היתר זה בנה ללא היתר וללא כל אישור חוקי בשטח כולל של למעלה מ1,000 מ"ר!!!".

    "צו ההריסה מבית המשפט מתייחס רק להריסת הקומה העליונה בשטח של כ-350 מ"ר ועבירת בניה נוספת שנבנתה תוך כדי ההליכים משפטיים שנוהלו לגבי בניית הקומה על הגג".

    "יש להצטער על כך שכל הבנייה בוצעה בהפרת צווי ביהמ"ש, תוך החרמת כלים והפרת הסכמות והתחייבויות פעם אחר פעם. יתר על כן, מדובר בביצוע בניה לא חוקית בהיקף עצום ומחומרים קלים שלא ניתן לקבל היתר בגינן והם מהווים פגיעה חמורה, בבטיחות הציבור, חוק התכנון והבניה, ופגיעה בחזות העיר ותכנונה".

    "לאור כל האמור אין מנוס מלהתייחס למקרה זה כאל עבירה המהווה התרסה נגד שלטון החוק ותכנון העיר ירושלים".

    "על אף כל זאת ולפנים משורת הדין, נוהלו מגעים אינטנסיביים למול נציגי הישיבה כדי להגיע לפתרון מוסכם ולהבנה לגבי העתיד, אך כל הסיכומים, ההתחייבויות וההבנות, הופרו באופן בוטה וללא אחריות מינימלית מצד ההנהלה. יודגש שוב, כל התחייבויות המפורשות של נציגי הישיבה למשטרת ישראל, לבית המשפט ולעירייה, לבצע הריסה עצמית של קומת הגג עוד לפני חג פורים- דבר לא בוצע, תוך זלזול בדרישות החוק המינימאליות, המחייבות כל מוסד ציבורי בעיר".

    "למען הסר ספק, ובניגוד לדיווחים השקריים, אין מדובר בהריסה של בית כנסת – בית מדרש או ישיבה, חלילה, אלא מדובר בהריסה של קומה אחת לא חוקית על גג המבנה שבנויה מחומרים קלים ומסוכנים לבטיחות הציבור, מתוך 7 קומות של ישיבה הפועלת במקום".

    "עיריית ירושלים תמשיך להקפיד על דרישות החוק, המינהל התקין ותמלא אחר הוראות בית המשפט, מתוך אחריות ודאגה לבטיחות הציבור".



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      אני לא מבין מה עם חילול השם בשריפת פחים ע"י בחורי ישיבה. בושה וחרפה.

      1. אם אתה עדיין לא מבין אז טוב שאתה לא מבין אני רק מקווה שכשישברו לך את הבית אתה תבין טוב מאוד

    2. 9

      בושה וחרפה.
      החרדים צריכים לפרוש מהקואליציה על סיפור חמור של הרס מטר אחד מבניין ישיבה.
      מה זה שלא מגיעים איתם להבנה?

    3. 8

      ומצד שני אני לא מצליח להבין מה קרה שבני הישיבות בבית וגן למדו פתאום לשרוף פחים.
      על זה מותר להתפרע, ועל חוק הגיוס אסור?

      1. נכון- אני בית וגנית ובחיים שלי לא ראיתי ששורפים כאן פחים!!!!
        לא מתאים לבית וגן!!!!
        הם לא מבינים שהם מורידים את עצמם שהם עושים את זה והם מתנהגים כמו חסידים משועממים!

    4. 7

      מאיר הצדיק באמת אתה לא מבין הכל………

    5. 6

      כמה זמן לוקח לפוליטיקאים החרדים להגיב????

    6. 4

      מעינן שאריה היה בישיבה שם הוא אמר אחרת זה נקרא אחד בפה ואחד בלב